korngatansexton.blogg.se

Vår dagbok om bygget av Prio Två från Eksjöhus!

Gör om, gör rätt

Publicerad 2016-08-30 13:37:00 i Allmänt,

För att spinna vidare lite på föregående tema tänkte jag fortsätta gnälla lite. Äälskar vårat hus men är några få grejer jag skulle vilja ha annorlunda.
En sak är vitvarorna i tvättstugan.  VARFÖR sitter luckorna/står maskinerna såhär? Det gör ju att en del tvätt ALLTID hamnar på golvet när den ska förflyttas runt luckorna från tvätt till tumlare. Istället för att luckorna är mot varandra så det bara är att smidigt langa emellan. Inget vi tänkt på alls innan vi flyttade in. Surt men kanske går att åtgärda. Står på priolistan ☝Rätt långt ner dock...
 
Liknande fenomen hittar vi vid sovrums- och badrumsdörrarna. Där hade det känts bättre med badrumsdörren åt andra hållet. Så att man lite smidigt och nästan osynligt kan smita in lite lättklädd från sovrum till badrum. Som det är nu måste vi "runda" badrumsdörren och då känns det som om man springer genom halva vardagsrummet och visar upp sig, haha!
 
I-landsproblem, jag vet, men nu har jag gnällt färdigt! 

Kommentarer

Postat av: Moa

Publicerad 2016-08-30 19:09:34

Klart man måste få gnälla lite ;-) vi har luckorna åt andra håller, de kanske går att hänga om? Toa dörren har jag haft samma tanke om men samtidigt skulle den sno mycket utrymme av badrummet om den gick inåt :-) hoppas ni får en härlig höst i ert fina hus!

Postat av: Malin

Publicerad 2016-08-31 08:43:03

Maskindörrarna har vi mot varandra så det måste gå att fixa :-) Badrumsdörren har jag också stört mig lite på. Bättre om den gick utåt fast åt andra hållet men då slår den väl i "baren".

Svar: Då ska vi verkligen ta en kul på det!
Sofia och Mattias Hedström

Postat av: Finnebäck - PrioTvå

Publicerad 2016-09-01 20:53:16

Vi har maskinerna så också. I alla fall tumlaren går att hänga om när jag kollade i installationsmanualen.

Postat av: Victoria

Publicerad 2016-09-05 19:46:42

Min första tanke var, kan man inte bara byta plats på tvätt och tork?

Svar: Jo det lutar åt att det blir det vi får göra då luckorna inte verkar gå att hänga om. Blir lite krux med avloppet från tvätten så bara men går ju att fixa :)
Sofia och Mattias Hedström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia och Mattias Hedström

Vi bor i Östhammar och bygger ett Prio två från Eksjöhus. Planen är 1:a husleverans 18/11 och slutbesiktning 28/4.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela