korngatansexton.blogg.se

Vår dagbok om bygget av Prio Två från Eksjöhus!

To do list!

Publicerad 2016-03-20 13:37:00 i Allmänt,

Jag är en person som gillar att ha ordning och reda. Det bästa som finns då är nog listor och jag har listor för det mesta! ;)
 
Senaste dagarna har jag listat allt som ska göras i samband med flytt och flyttstäd. Det är ju "bara" 6 veckor kvar,  haha! 
Men det är en del att hålla reda på så att "lista" är ett bra tips! 
Vi, eller jag,  har bestämt att vi flyttstädar själva. 53 kvm känns överkomligt att göra själv men det tar nog sin lilla tid ändå. Fönster ska putsas, avlopp rengöras och lister dammas. Bara en sån enkel sak som att komma ihåg att byta möbeltassar måste jag skriva upp :p
 
Vi håller även på att försöka få ner allt som ska inhandlas och fixas till huset i listor. Mest för att få bättre översikt och kunna prioritera vad som ska köpas och göras först. Allt från belysning och inredning till mer avancerade saker. Målning av fasad, altanbygge och färdigställande av gräsmattan är några av de större sakerna vi vill få med i år. Ev även gjuta plattan till "verkstan"...
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2016-03-20 15:13:07

Kul om man får ta del av och se vad som är viktigt i slutändan. Jag tänker gardiner, rullgardiner är rätt så prio för oss 😊

Svar: Ja gardiner ligger högt på listan här med! 👍
Sofia och Mattias Hedström

Postat av: Smart 168

Publicerad 2016-03-20 16:53:45

Åh jag Älskar listor! Har flera här hemma som skrivs om. :D

Svar: Man kan aldrig få för många listor! ;)
Sofia och Mattias Hedström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia och Mattias Hedström

Vi bor i Östhammar och bygger ett Prio två från Eksjöhus. Planen är 1:a husleverans 18/11 och slutbesiktning 28/4.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela