korngatansexton.blogg.se

Vår dagbok om bygget av Prio Två från Eksjöhus!

Vecka 21

Publicerad 2016-04-11 22:00:00 i Allmänt,

Om jag fortfarande räknar rätt är vi inne i byggvecka 21 efter husresningen, blott 17 dagar kvar till slutbesiktning!
Idag var elektrikerna på plats i huset så Mattias och jag passade på att kika in.  De höll idag på att montera uttag och lampknappar för fullt och de räknar med att vara helt klara med allt senast onsdag! 
I morgon ska vi se om vi kan shoppa armaturer till ytterbelysningen så de kan montera dessa på en gång. 
Till Mattias stora glädje har även fiberkillen varit där och kopplat in oss på stadsnätet så förhoppningvis behöver vi inte spendera en dag i onödan utan wifi ;)
 
El på g!
 
Lådor under ugn/micro
 
Stora badrummet
 
Fönster ut mot baksidan,  älskar ljuset!
 
Målarna har lite listsnuttar kvar att måla samt några ställen som behöver bättras på.
 
Lilla toaletten 
 
Stoor hall!
 
Och köket med plattor på plats ♡
 
 
Något jag tänkte på när vi gick runt i huset är att jag verkligen inte kommer ihåg hur vi bestämt att elen skulle vara! Viket innebär att vi kanske inte märker direkt om det är något som saknas/är fel. Det blir nog till att studera ritningarna lite i morgon innan vi åker dit. Samtidigt om det blivit fel, ska man be dom dra upp hela väggen då och göra om? 

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2016-04-12 06:36:28

Wow! Vad fint det blir. Vad bra det blev med kökskaklet till luckorna. Åååh vad jag längtar till vårt hus ny 🙃

Svar: Tack! Det förstår jag 😊
Sofia och Mattias Hedström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia och Mattias Hedström

Vi bor i Östhammar och bygger ett Prio två från Eksjöhus. Planen är 1:a husleverans 18/11 och slutbesiktning 28/4.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela