korngatansexton.blogg.se

Vår dagbok om bygget av Prio Två från Eksjöhus!

Vecka 15

Publicerad 2016-03-01 22:40:54 i Allmänt,

Byggvecka nummer 15 sen husresningen har precis börjat, hela förra veckan var det stiltje på nummer sexton. 
Idag har de börjat måla listerna annars är det, som vi trodde, köket som inväntas. Inte mycket att rapportera alltså. 
 
Så länge roar jag mig att planera packning och inredning i huvudet. Det är budgivning på vår lägenhet nu och så fort den är såld är det jag som börjar packa på allvar! Kan som inte hålla mig längre och dagarna går faktiskt.
 
 
Något som kommer inhandlas relativt snabbt efter flytten är gardiner till vardagsrum och sovrum. Hänger som sagt en del hos grannen vars rum är placerade på samma sätt som hos oss och det blir varmt som tusan när solen ligger på! 
Planen är nog gardinskenor längs hela taket i båda rummen, lätt och smidigt att dra för och undan :)
Hemtex ska tydligen ha bra sådana från Kirsh.
 
Bilder från google

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia och Mattias Hedström

Vi bor i Östhammar och bygger ett Prio två från Eksjöhus. Planen är 1:a husleverans 18/11 och slutbesiktning 28/4.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela